آموزش نماز

آثار و برکات نماز

آموزش نماز

آثار و برکات نماز

" نماز و سبک زندگی " موضوع بیست و دومین اجلاس سراسری نماز

" نماز و سبک زندگی " موضوع بیست و دومین اجلاس سراسری نماز1392-2-3

دبیر بیست و دومین اجلاس سراسری نماز مطرح کرد:

"نماز و سبک زندگی" عنوان بیست و دومین اجلاس سراسری

خبرگزاری رسا ـ دبیر بیست و دومین اجلاس سراسری نماز گفت: موضوع محوری این اجلاس به لحاظ اهمیتی که نماز در سبک زندگی اسلامی دارد و با توجه به این که موضوع سلامتی اقتصادی جامعه یکی از زیر مجموعه های سبک زندگی است، از نماز و اقتصاد به نماز و سبک اسلامی تغییر پیدا کرد.
عبداللهی، دبیر بیست و دومین اجلاس سراسری نماز در پایان برگزاری نخستین جلسه شورای سیاست‌گذاری این اجلاس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، اظهار داشت: بنابر جلسه‌ای که داشتیم، موضوع محوری این اجلاس به لحاظ اهمیتی که نماز در سبک زندگی اسلامی دارد و با توجه به این که موضوع سلامتی اقتصادی جامعه یکی از زیر مجموعه‌های سبک زندگی است، از نماز و اقتصاد به نماز و سبک اسلامی تغییر پیدا کرد.

عبداللهی افزود: تشکیل دبیرخانه از دیگر نتایج جلسه امروز بود و نیز قرار شد تا یک نمایشکاه فرهنگی، هنری از محصولات تولید شده در زمینه نماز در حاشیه برگزاری اجلاس برپا شود و نیروی مقاومت بسیج نیز در قالب حلقه‌های صالحین به نماز و سبک زندگی خواهد پرداخت.
دبیر بیست و دومین اجلاس سرسری نماز با بیان این‌که حجت الاسلام و المسلمین قرائتی در حاشیه بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی کتاب نشستی برای نویسندگان حوزه کودک و نوجوان خواهد داشت، گفت: حوزه علمیه در امر ترویج نماز در دو زمینه می‌تواند نقش آفرینی کند، یکی به لحاظ رفتاری که می‌تواند به عنوان الگو و سرمشق در رابطه با دعوت جوانان به نماز در جامعه باشد و دیگری این که نقش تبیین کننده محتوا در این حوزه باید حوزه علمیه باشد و محتوایش را با توجه به نیاز روز و در قالب‌های امروزی بخصوص در حوزه رمان برای جوانان تولید و ارائه نماید.
عبداللهی با بیان این‌که ما در حوزه مسائل خانواده هم از لحاظ انتقال فرهنگ نماز و الگو گیری فرزندان و نیز در برنامه‌ریزی‌های نظام‌های تعلیم و تربیت نیز مشکل داریم اظهار داشت: بنده اعتقادم این است که بیشتر کارهای ما رفع تکلیفی، گزارشی و آماری است و عمقی نیست و در حوزه فرهنگی نیز کمبودهایی داریم به عنوان مثال ما با قشری مواجه هستیم که سینما می‌رود و در این حوزه کارهای فرهنگی به قدر کفایت نشده است و این اشکالات موجب شده است که مساجد محل تجمع میانسالان شده است.
وی افزود: یکی دیگر از اشکالات موجود در زمینه ترویج فرهنگ نماز ضعف ائمه جماعات در مخاطب شناسی است و ارتباط گیری آنها با مخاطبینشان ضعیف است.
دبیر اجلاس سراسری نماز در خصوص برنامه‌ریزی‌های ستاد اقامه نماز برای جوانان و بانوان عنوان داشت: بنده قبول دارم که در این زمینه باید توجه بیشتری داشته باشیم و نه تنها جوانان که به فرمایش مقام معظم رهبری مسجد باید با نوزادی که متولد می‌شود نیز ارتباط برقرار کند و از این لحاظ ائمه جماعت باید جواب بدهند که در محله‌هایی که هستند چقدر از اوضاع مردم محله خبر دارند و از زاد و ولدها و عروسی‌های محل مطلع هستند.
عبداللهی ادامه داد: بیش از 60 درصد برنامه‌های امسال ما اختصاص به جوانان دارد و برنامه‌های آموزش خانواده ما نیز در جهت تقویت جوان است، همچنین دوره‌های آموزشی نیز در آموزش و پرورش از قبیل مسابقه پله‌های آسمانی را نیز برگزار خواهیم کرد که برای جوانان است و همچنین تفاهم نامه‌ای نیز با کانون های فرهنگی مساجد، سازمان تبلیغات و دانشگاه‌ها و سایر ارگان‌ها امضا شده است تا برنامه‌های خوبی در راستای جوانان برگزار شود.
دبیر اجلاس سراسری نماز در انتقاد به عملکرد آموزش و پروش در امر ترویج نماز عنوان داشت: ما در آموزش و پرورش اشتباه عمل می‌کنیم به این شکل که نمازخانه ساخته‌ایم و زنگ نماز گذاشته‎ایم بدون این‎که نوع نگاه معلم دینی، فیزیک و شیمی را عوض کنیم، ما باید قبل از آن که به دانش آموزان بپردازیم باید به سراغ پدر و مادرها برویم و سپس به سراغ مدیر مدرسه و مربی پرورشی و سایر معلمین اثرگذار در مدرسه همچون معلمان تربیت بدنی برویم.
وی با اشاره به مبلغینی که به مدارس فرستاده می‌شوند گفت: صرفا آموزش معارف نماز کافی نیست و اینها باید در زمینه مخاطب شناسی و نحوه برقراری ارتباطات با دانش آموزان نیز آموزش ببینند و کارورزی کنند ولی به دلایل مختلف افراد بدون توانمندی‌های کافی به مدارس می‌روند که نمی‌تواند نشاط و اقبال لازم برای نماز را در دانش آموزان ایجاد کند./959/گ403/ص

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد