آموزش نماز

آثار و برکات نماز

آموزش نماز

آثار و برکات نماز

فرهنگ نماز در جامعه نهادینه و تبیین شود


قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور با تأکید بر اینکه مباحث مربوط به نماز در جامعه نهادینه و تبیین شود، گفت: خانواده مهم‌ترین مکان و عامل برای نمازخوان کردن فرزندان است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) حجت‌الاسلام و المسلمین مجتبی کلباسی، قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور‌ شب گذشته، دوم اردیبهشت‌ماه در نشست شورای ستاد اقامه نماز استان خراسان جنوبی به تبیین آثار نماز بر روح و جسم انسان پرداخت و بر نهادینه‌سازی مباحث مربوط به نماز در جامعه تأکید کرد و گفت: اگر بنا است انسان در راستای صحیح حرکت کند راهی جز تربیت دینی ندارد.

وی با بیان اینکه تربیت دینی فقط با نماز خواندن محقق می‌شود، ادامه داد: نماز یعنی تبدیل شدن انسان به موجودی که در برابر خالق هستی احساس مسئولیت دارد.

قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه جامعه سالم در گرو نمازخوان کردن افراد آن جامعه است، افزود: نماز بایستی در بتن جامعه نهادینه و ترویج داده شود.

حجت‌الاسلام کلباسی تصریح کرد: امروز دشمن با استفاده از رسانه‌هایی که در اختیار دارد با تمام توان تلاش می‌کند تا نسل جوان و آینده‌دار کشور ما از نماز فاصله بگیرد.

وی خانواده را مهم‌ترین مکان برای نمازخوان کردن فرزندان دانست و گفت: اگر فرزندان‌مان را از کودکی با فرهنگ نماز‌خوانی انس ندهیم در آینده با مشکلات بزرگی مواجه می‌شویم لذا این موضوع می‌تواند یک سرمایه‌گذاری برای خانوده‌ها باشد.

حجت‌الاسلام کلباسی، نماز را زمینه هر کاری در جامعه دانست و خاطرنشان کرد: برخی فکر می‌کنند که نماز صرفاً یک عبادت می‌باشد در صورتی‌که بسیاری از مشکلات اجتماعی، امنیتی و خانوادگی در قالب نماز قابل حل است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد